Wednesday, May 14, 2014

Kenapa kita perlu ikhlas??

Salam. selamat pagi kawan n sahabat sekalian. pagi2 misu dh update ini blog hehehe coz tiba2 terpikir pasal ikhlas. kita selalu dengar orang cakap buat kerja tu mesti kene ikhlas. ikhlas nie bermaksud melakukan sesuatu perbuatan dengan senang hati tanpa merungut atau mengeluh. tapi kenape yewk??? hehe ni bukan nak mempersoalkan bab akidah tau. ok lah cuba kita ingatkan balik atau kenangkan balik, rasanye semua pernah lalui kot. perasan tak klo kita buat kerja dengan senang hati atau dengan ikhlas, kita akan lakukan kerja tu dengan mudah dan cepat tapi bandingkan klo kita buat sesuatu kerja tu dengan ada merungut mengeluh, lps tu bila kita nak buat kerja tu mesti ada jewk yang tak kene. ada jewk salah. so misu nak cakap pengajaran nye ialah buat kerja tu jangan lah mengeluh atau merunggut. kadang2 memang sakit bila kerja orang kita terpaksa buatkan. misu selalu ingat pesan ustaz misu mase sek dlu. "kalo kita sakit kene makan ubat kan, tapi ubat tu kan pahit, yang pahit tu lah kita kene telan untuk baik, macam tu lah kalo kita nak dapat syurga" ingat senang2 ke nk dapat? hehe ok lh tu jewk yang misu nak bebel pagi2 nie. ok salam 

No comments: